شبانه روزی
کمردرد در اسباب کشی

چه کنیم تا در هنگام اسباب کشی دچار کمر درد نشویم؟

فهرست مطالب

یکی از بزرگترین اسیب ها و معضلات در هنگام اسباب کشی، رعایت نکردن اصول ایمنی‌ست. کمر درد یکی از رایج‌ترین آسیب ها در هنگام اسباب کشی‌ست که افراد مختلف ممکن است، دچار آن ‌شوند. در واقع کمر درد اسباب کشی، یک درد مخفی و پنهان است. به قول معروف نزدیک تر از رگ گردن به ماست! در هنگام جابه جایی وسایل، اگر احتیاط لازم را نداشته باشید، این درد پنهان خودش را نمایان خواهد کرد. به خصوص اگر ورزشکار نیستید واهل تحرک و کار سنگین نبوده اید، بیشتر در معرض این آسیب قرار خواهید گرفت. جابه جایی و حمل وسایل یک کار تخصصی‌ست که نیاز به تجربه و آموزش دارد، در این راستا بهتر است از افراد حرفه ای و کاربلد استفاده نمایید. در این بین تیم جابه جا بار با تربیت کردن نیروهای متخصص و کارگر اسباب کشی مجرب در کنار شما عزیزان است تا حمل وسایل را برایتان آسان‌تر گرداند.

کمردرد اسباب کشی

با این وجود باز هم در فرآیند اسباب کشی، ممکن است درگیر جابه جایی وسایل خود شوید، لذا بهتر است نکات ایمنی جهت آسیب نرسیدن به ستون فقرات خود را به خاطر بسپارید. در این مقاله رایج ترین آسیب ها از جمله کمردرد در اسباب کشی (black pain) و راهای جلوگیری آن را مورد برسی قرار می‌دهیم.

کمر درد اسباب کشی – کمر درد در هنگام اسبابکشی

در هنگام اسباب کشی، هیچ عضوی از بدن به اندازه کمر شما نمی تواند حرکت و جابه جایی بار را احساس کند. به خصوص در هنگام جابه جایی وسایل سنگین. شما وقتی کارتن یا اثاثیه منزل را جابه جا می‌کنید، باید حواستان به نحوه‌ی بلند کردن وسایل باشد. آسیب‌هایی که بخاطر بلند کردن اجسام سنگین برای کمر ایجاد می‌شود، می‌تواند، درد عضلانی یا ایجاد دیسک کمر را به همراه داشته باشد.

پیشگیری از کمردرد در اسباب کشی

راه های جلوگیری از کمر درد در هنگام اسباب کشی

کمرتان را تا حد امکان صاف نگه دارید:

یکی از مهمترین عامل‌های کمر درد اسباب کشی، نحوه بلند کردن اجسام است. مهمترین نکته برای جلوگیری از کمر درد در اسباب کشی، این است که هنگام بلند کردن جسم، ابتدا بر روی دو زانو خود بنشینید  و کمرخود را صاف نگه دارید و با استفاده از دو زانو خود بلند شوید. در واقع به جای خم شدن در کمر، بنشینید و جسم را با استفاده از نیروی زانوان خود حرکت دهید.

کمر درد اسباب کشی

نکته  مهمی که دراینجا باید به آن متذکر شویم آن است که، در هنگام نشستن در روبه روی جسمی که می خواهید بردارید دو پای خود را با زاویه90 درجه باز کننید. با باز کردن زانوان خود جسم به متواند به مشا نزدیکتر شود و فشار کمتری برای بلند کردن جسم به شما وارد می‌گردد.

در زیر مابقی نکات مهم در جهت جلوگیری از بروز کمر درد در اسباب کشی را بازگو می‌نماییم.

نحوه صحیح حمل وسایل

  • نرمش کنید! قبل از بلند کردن اجسام، بدن خود را با استفاده نرمش گرم کنید. بلند کردن جسم سنگین به یکباره بدون آمادگی بدن، صدمات جبران ناپذیری را به همراه خواهد داشت.
  • استفاده از قوزبند های طبی: توجه کنید که اگر از قوزبندهای طبی به موجب صاف نگه داشتن پشت خود در طول فرایند اسباب کشی استفاده کنید، در جهت پیشگیری از کمر درد اسباب کشی، بسیار موثر است. زیرا ممکن است در هنگام برداشتن وسایل گاها حواستان نباشد و کمر خود را خم کنید. این گونه کمربند ها مانع خم شدن کمر شما می‌شوند.
  • نزدیک کردن اجسام به بدن: یکی از ریزترین و راحت‌ترین نکات که می‌توان در جهت جلوگیری از کمر درد می توان رعایت کرد این است که در هنگام حمل جسم تا می توانید جسم را به خود نزدیکتر کنید. طبق علم فیزیک هر آنچه مرکزیت یک جسم به ما نزدیک‌تر باشد بازوی اهرم نیز کوتاه‌تر می‌گردد، که این خود باعث می‌شود نیروی کمتری برای بلند کردن جسم، و جابه جایی ان به خرج دهیم.
  • به بالا نگاه نکنید! در هنگام جابه جایی وسایل سنگین همچون کاناپه و مبلمان، سعی کنید گردن خود را صاف نگه دارید. زمانی که شما سر خود  را بالا می‌برید و به بالا نگاه می‌کنید یا بلعکس، گردن شما در حالت ناپایداری قرار می‌گیرد و به آن فشاروارد می‌شود. دقت داشته باشید: ستون فقرات درموقعیت خنثی و صاف در قوی‌ترین حالت ممکن خود می‌باشد. در واقع زمانی که شما کمرو گردنتان صاف باشد و نگاه‌تان مستقیم و رو به جلو، کمترین آسیب به شما وارد می‌شود.

نحوه جابه جایی و.سایل سنگین

  • نفس عمیق بکشید: در هنگام جابه جایی وسایل برای جلوگیری از کمردرد اسباب کشی، تا می‌توانید نفس عمیق بکشید. زمانی‌که شما در هنگام جابه جایی وسایل، استنشاق عمیقی دارید، باعث تقویت و محافظت از ستون فقرات کمر شما می‌شود. متاسفانه خیلی دیده شده که افراد هنگام باربری، بخصوص وسایل سنگین، نفس خود را حبس می‌کنند. تنفس عمیق یکی از بهترین راه‌های پیشگیری و جلوگیری از کمر درد است.
  • کمک از دیگران: در جابه جا کردن اجسامی که خود می‌دانید برای شما سنگین هستند، مراعات کنید! سعی کنید از دیگر افراد برای جابه جایی این‌گونه وسایل استفاده کنید و به خود فشار وارد نکنید. آسیب رسیدن به کمر در هنگام اسباب کشی به خصوص اگر شدید باشد جبران ناپذیر است و کمر شما را به حمل وسایل حساس می‌کند. ازین رو بهتر است برای جابه جایی وسایل خود حتما از افراد توانمند و متخصص استفاده کنید. شرکت باربری جابه جا بار یکی از بهترین شرکته ای باربری جهت حمل اثاثیه سنگین است. جابه جا بار با استفاده از کارگران مجرب و آموزش دیده فرآیند اسباب کشی را برای شما سهل و آسان و به دور از دغدغه می‌کند.
  • چک کردن کارتن ها: توجه کنید که بسته بندی وسایل به گونه ای باشد که وزن بسته ها به صورت متعادل در بین کارتن پخش شود و ناموزون نباشد. مزون نبودن باعث به وجود آمدن عدم تعادل وزن بسته در هنگام جابه جایی می‌شود، و به یک سمت از بدن شما فشار بیشتری را وارد می‌نماید. لذا در هنگام بسته بندی اثاثیه منزل به این امر توجه کامل را داشته باشید، تا در هنگام اسباب کشی دچار کمر درد نشوید.
  • استفاده از تجهیزات حمل: برای جابه جایی وسایل از تجهیزات مخصوص حمل بار، همچون چرخ دستی استفاده کنید تا فشار کمتری به شما وارد شود.

در این مقاله سعی کرده‌ایم، تمام نکات مهم مربوط به نحوه صحیح جابه جایی وسایل، برای جلوگیری از کمر درد اسباب کشی را خدمتتان ارائه دهیم. باز هم جا دارد این مورد مهم را به شما متذکر شویم، که حمل اثاثیه منزل بخصوص وسایل سنگین امری تخصصی‌ست. قدر سلامتی خود را بدانید، و این‌گونه کارها را به افراد متخصص بسپارید.

اتوبار و باربری جابه جا بار، با ارائه خدمات بسته بندی اثاثیه منزل، حمل بار، تخلیه بار، کرایه ماشین های مجهز و کارگران متخصص، در خدمت مشتریان عزیز در تمامی نقاط تهران است. جهت گرفتن مشاوره به صورت 24 ساعته کافی‌ست با شماره 1777 تماس بگیرید. (بدون نیاز به پیش شماره)

1777

 

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *