شبانه روزی
ماشین اسباب کشی

نکاتی ایمنی در هنگام اسباب کشی

فهرست مطالب

نکات مهم ایمنی اسباب کشی و بسته بندی لوازم 

در این مقاله می خواهم نکاتی مهم و ایمنی در هنگام اسباب کشی صحبت کنیم، تا اگر روزی خواستید اسباب کشی کنید این نکات را به یاد بسپارید و اسباب کشی ایمن داشته باشید.

همه ما می دانیم که پروسه اسباب کشی کار آسانی نیست و نباید بدون درنظر گرفتن تجربه این کار را انجام داد در غیر این‌صورت حوادث نا خوشایندی در پی خواهد داشت

1777 44741966 88372002بسته بندی ایمن

از نکات بسیار مهمی که می توان به آن ها اشاره کرد می توان بسته بندی اثاثیه منزل پرداخت، اگر شما وسایل را بدون دسته بندی و بدون نکات درنظر گرفتن نکات بسته بندی ایمن انجام دهید، وسایل با ارزش شما در هنگام جابجایی و در هنگام تخلیه و چیدمان دچار مشکل زمانگیری خواهد شد. در این خصوص می‌توانید مقاله راهنمای اسباب کشی منزل جابه جا بار را بخوانید.

جابجایی وسایل سرد

از دیگر نکات می توان به وسایل داخل یخچال پرداخت که باید در کارتن های مخصوص وسایل سرد  که این وسایل را در هنگام اثاث‌‎کشی سرد نگهدارد.

یکی از نکات بسیار مهم در اسباب کشی در محل جدید این است که اگر می خواهید تابلو و یا دیگر وسایل را به دیوار وصل کنید حتما باید از محل عبور سیم های برق اطلاع کافی داشته باشید، درغیر اینصورت حواث جبران ناپذیری در پی خواهد داشت.

اگر به دنبال اسباب کشی ایمن هستید مجموعه بزرگ جابه جا بار  با بیش از یک دهه سابقه درخشان در امر اسباب کشی در کنار شما می باشد و شما می توانید برای مشاوره و اطلاع از نحوه اسباب کشی و همچنین تعرفه اسباب کشی ما با شماره تلفن ۱۷۷۷ بدون پیش شماره (حتی با موبایل) تماس حاصل فرمایید.
در این مقاله نکاتی را برای بسته بندی لوازم منزل بیان می‌کنیم که عمل کردن به آنها به شما کمک شایانی خواهد کرد. با ما تا پایان مقاله همراه باشید.

فوت و فن اثاث کشی و بسته بندی :

  •  در قرار دادن ظروف کریستال و گران خود دقت کنید و بسته بندی را به درستی انجام دهید تا مشکلاتی نداشته باشید. در بین ظروف از روزنامه یا لباس استفاده کنید تا آسیب رسی را به حداقل برسانید.
  •  کارتن ها را بیش از اندازه سنگین نکنید سعی کنید چرا که احتمال پارگی کارتن با سنگین شدن آن افزایش می یابد.
  •  اگر وقت و زمان کافی برای بسته بندی ندارید سعی کنید از شرکت های خدمات اسباب کشی استفاده کنید.
  •  سعی کنید وسایل بزرگ خود مانند مبل ، میز و … را نیز به شیوه خود مانند استفاده از نایلن های حباب دار بسته بندی کنید تا در هنگام حمل و جابه جایی با مشکلی مواجه نشوید.
     هیچ وقت جای خالی در کارتن باقی نماند. از حوله ، پارچه و حتی روزنامه برای پرکردن جای خالی استفاده کنید.
  •  یکی از نکات مهم در مورد اسباب کشی این است که که حتما خانه جدید را چک کنید و از تمیز بودن خانه اطمینان کسب کنید
  •  برای اینکه نکات مهم در اثاث کشی را درست رعایت کنید، سعی کنید از کارتن های مناسب استفاده کنید خصوصا وسایل لوکس خود را در کارتن های محکم که قابل خریداری است قرار دهید. از شرکت باربری و اتوبار مناسبی را برای حمل و جابه جایی استفاده کنید.
  •  هیچوقت خانه و وسایل را حتی برای چند دقیقه با کارگران تنها نگذارید.
  •  هنگام جابجایی وسایل مواظب خانه خود باشید .
  •  پس از جمع کردن وسایل حتما یک لیست از تعداد کارتن ها و وسایل داخل هر کارتن استفاده کنید و هنگام رسیدن به مقصد نیز آن موارد را چک کنید.
  •  از چند نفر برای نظارت بر تک تک مراحل کار کمک بگیرید. ممکن است هنگام جابجایی آسیبی به وسیله و یا دیوار وارد شود.
  •  برای اثاث کشی از خودرو مناسب با توجه به حجم وسایل منزل استفاده نمایید.

چرا شما به بسته بندی اثاثیه منزل نیاز دارید؟

زمانی که شما یک وسیله ای را به صورت نو خریداری می‌کنید، تقریبا در اکثر موارد دارای بسته بندی مخصوص میباشد. شما در هنگام حمل آن با وانت بار مشکل خاصی نخواهید داشت. زیرا هم به صورت اختصاصی بسته بندی شده است و هم فقط باید همان یکی را حمل کنید. حال شما قصد اسباب کشی دارید و باید تمام اثاث منزل خود را جا به جا کنید. در اینجا حمل و جا به جایی اسباب شما سخت شده و احتمال آسیب دیدن آن ها وجود دارد.

قطعا برای شما مهم است که وسایل حساس و بعضا گران‌قیمت شما آسیب نبیند. خب راه حل چیست؟

راه حل بسته بندی اثاثیه شما به صورت صحیح و اصولی می‌باشد. ممکن است شما بگویید هزینه بسته بندی زیاد است یا با دقت در حمل اثاثیه می‌توان جلوی آسیب دیدن آنها را گرفت.

ایمنی در اسباب کشی - باربری جابه جا بار
ایمنی در اسباب کشی

این نکته را در نظر داشته باشید که شما هر چه قدر هم در حمل اسباب تان دقت به خرج بدهید، ممکن است در مسیر حمل راننده ترمز کند و در اثر برخورد لوازم به یکدیگر، اسباب شما آسیب ببیند.

هزینه آسیب دیدن لوازم شما و احتمالا جایگزین کردن آن به مراتب هزینه بیشتری نسبت به بسته بندی دارد. بسته بندی یک نوع بیمه کردن وسایل شما در مقابل آسیب دیدگی احتمالی می‌باشد. بنابراین بسته بندی اثاثیه منزل کار منطقی بنظر می‌رسد. همچنین بسته بندی اثاثیه منزل باعث سهولت در اسباب کشی شما می‌شود و جابه جایی لوازم شما را راحت تر می‌کند. از دیگر مزایای بسته بندی، کاهش هزینه های اثاث کشی شما می‌باشد. زیرا هر چه اسباب کشی شما کمتر طول بکشد، شما هزینه کمتری بابت کارگر و جابه جایی بار پرداخت می‌کنید.

بسته بندی باعث عدم شلوغی و گم شدن لوازم شما هنگام اسباب کشی می‌شود. همچنین بسته بندی اصولی کار چیدمان لوازم منزل شما را خیلی راحت می‌کند.

نکاتی درباره بسته بندی وسایل منزل

ایمنی در اسباب کشی - باربری جابه جا بار
ایمنی در اسباب کشی

برای بسته بندی کمک بگیرید

اگر به دلیل دانشجو بودن یا تغییر شغل و یا هرعلت دیگری قصد اسباب کشی و نقل مکان به شهر جدید یا خانه جدید را دارید پس با چالشی رو به رو هستید به نام بسته بندی لوازم منزل ! اسباب کشی یک کار گروهی است و بسته بندی که در روند آن پیش می آید نیز کاری گروهی است و توصیه و مشاوره باربری ما به شما این هست که از افرادی برای بسته بندی لوازم خود کمک بگیرید ، که این افراد ، میتوانند اعضا خانوداه شما و یا کارگرهای بسته بندی و اسباب کشی یک شرکت خدمات باربری باشد.

 

 بسته بندی وسایل سنگین

برای بسته بندی وسایل و لوازم سنگین خود ، بهتر است از چند هفته قبل به فکر تهیه کارتن برای بسته بندی وسایل سنگین خود باشید. برای مثال هر بار که به فروشگاه های زنجیره ای میروید ، از فروشندگان و کارکنان فروشگاه کارتن های اضافی را که استفاده نمیکنند بگیرید و یا حتی بخرید. جمع آوری مواد دیگر مانند روزنامه و تهیه پلاستیک حباب دار نیز به شما در روند بسته بندی کمک خواهد کرد. 

 

شروع بسته بندی با برنامه ریزی 

بهتر است از چند هفته قبل برای اسباب کشی خود برنامه بریزید و بدانید که برنامه داشتن در هرکاری حتی اسباب کشی هم مهم و کاربردی میباشد . پس با یک برنامه ریزی خوب بسته بندی خوب تری را برای خود بوجود آورید.

packaging

تهیه جعبه موارد ضروری

یک جعبه بزرگتر یا یک وان یا تشت پلاستیکی را برای خود نگه دارید تا بتوانید تمام موارد مورد نیاز خود را مانند بسته بندی نوار، قلم، لوازم ایمنی ضروری، قیچی، کاغذ، اسناد مهم، داروها، لوازم آرایشی و هر چیز دیگری که  تا آخرین دقیقه حضور شما در منزل لازم هست را داخل جعبه موارد ضروری نگه دارید. 

اینکار باعث می شود که هر بار که به وسایل ضروری و مهم خود احتیاج پیدا می‌کنید به راحتی و خیلی سریع به آنها دسترسی پیدا کنید و همچنین در اختیار دیگر اعضا خانواده خود قرار بدهید. از جمله موارد دیگری که در این جعبه میتوانید بگذارید و بسیار کاربرد دارد ، تنقلات برای کودکان شماست تا در صورت هرگونه بهانه گیری و گشنگی به آنها خوراکی مورد نظر را بدهید.

آخرین جعبه را باز نگه دارید

این کارتن هم تا حدودی شبیه به جعبه بسته بندی موارد ضروری شما میباشد و وسایل شما را نگه میدارد، اما بر خلاف جعبه فوق که در آن موارد ضروری و با اولویت بالا را میچینید در این جعبه بیشتر وسایلی که برای آشپزی احتیاج دارید و تا آخرین روز از آنها استفاده میکنید ، قرار میگیرد. خیلی از لوازم شما هستند که تا آخرین روز به آنها احتیاج دارید و حتی یک روز هم بدون آنها نمیتوانید زندگی کنید و باید حتما در دسترس شما باشد. قبل از بسته بندی کردن لوازم خوب فکر کنید. شاید شما بخواهید چیزهایی مانند قهوه ساز، فنجان قهوه، کاغذ توالت، حوله و اسباب بازی را برای نگه داشتن بچه ها و مشغول کردنشان در نزدیکی خود قرار دهید.

 برچسب همه جعبه ها

این مرحله از اسباب کشی و بسته بندی کردن با لوازم بسته بندی، در عین آسان و ساده بودن بسیار حیاتی و مهم است. بر چسب زدن میتواند خیلی اتفاقی و بدون برنامه هم صورت بگیرد اما آنچه که مسلم هست این میباشد که برنامه داشتن حتی برای برچسب زدن به کارتن ها نیز شما را تا حد زیادی در کار جلو می اندازد. در واقع برچسب زدن به کارتن ها باعث میشود خیلی راحت لوازم خود را پیدا کنید. برچسب زدن یک نشانگر دائمی نشان می دهد که چه محتویاتی به جعبه تعلق دارد با یک لیست کوتاه از آنچه در داخل آن هست را مشخص کنید.

نکته : ما توصیه می کنیم که مواردی را که لازم ندارید و سالهاست که از آنها استفاده نکرده اید را دور بیندازید و گرنه هر لحظه امکان دارد تحت تاثیر وسوسه برای نگه داشتن بیهود آنها قرار بگیرید.

نکته کاربردی و مهم دیگری که باید بدانید این هست که برخی لوازم مناسب برای بسته بندی نیستند و بسته بندی کردن آنها خطرناک هست و باید از بسته بندی آنها اجتناب شود . حتما به این موارد توجه کنید.

نکات ایمنی اسباب کشی و بسته بندی قبل از حمل بار و جابه جایی :

ایمنی اسباب کشی

  1. سعی کنید برای اسباب کشی برنامه داشته باشید.
  2.  اگرخودتان نمی توانید خوب وسایلتان را بسته بندی کنید ، از نیروهای شرکت خدمات حمل و نقل بهره بگیرید. (بسته بندی درست سبب می شود که وسایلتان سالم به خانه جدید برود)
  3. مراقب بسته بندی و گذاشتن وسایل حساس باشید و برای مثال LED را در کارتن خود که فوم دار می باشد به صورت صحیح جاسازی کنید.
  4.  وسایل حساس دیگر مانند کامپیوتر ، لپ تاپ یا وسایل شکستنی دیگر که احتمال شکستگی خیلی زیاد می باشد با ماشین شخصی حمل کنید. (البته اگر کارتنی نداشته باشند)
  5. وسایل گرانقیمت مثل طلا و پول را در کیف دستی خود نگهداری کنید.
  6. قوانین شرکت ههای حمل و نقل این چنین است که بعد از اسباب کشی شما موظف هستید کل ماشین را بررسی کنید تا اگر پیچی یاهر وسایلی لای پتوها باشد مدیون شما نباشیم.
  7.  از کارگران شرکت بخواهید که وسایل را درجای خود بگذارند.(برای مثال بوفه جای خود و وسایل دیگر مثل یخچال در آشپزخانه قرارگیرد تابعداز اسباب کشی زودتروسایل را پهن کنید)
  8. سعی کنید خودتان در محل بارگیری و تخلیه بار حضور داشته باشید.
  9.  ما می دانیم که وسایل شما برایتان اهمیت دارد. نیازی نیست به کارگران بگویید “آنها چگونه وسایل را حمل یا جابجا نمایند” ، ما مجرب ترین کارگران که در کار خود حرفه ای هستند را برای حمل و نقل فرستاده ایم تا شما دغدغه حمل و نقل اثاثیه را نداشته باشید.
  10.  وسایل خود راقبل از اسباب کشی هرچقدرخوب بسته بندی کنید، سالمتر تحویل خواهید گرفت . در حین حمل ال ای دی حتما آن را به کارتن مخصوص خود جاسازی کنید.
  11.  حتما روی کارتن ها را با ماژیک بنویسید مثل شکستنی یا با احتیاط حمل شود یا چینی و…
  12. برای بسته بندی از کارتن های ضخیم استفاده کنید
  13. بعد از تخلیه کامیون داخل کامیون را نگاه کنید تا چیزی نمانده باشد.
  14. ظروف شکستنی را در جعبه ای جداگانه و کتاب ها و دیگر وسایل مطالعه را در کارتنی جداگانه قرار دهید.
  15.  حتما بر روی وسایل برچسب نام بزنید و مشخص کنید که داخل این کارتن چه چیزهایی قراردارد .
  16.  حتی اگر برای شخص خاصی هست کافی است اسم شخص را برروی کارتن بنویسید.
  17. لباس ها را داخل کارتن مخصوص به خودشان قرار دهید . این کارتن ها دارای جالباسی و رخت آویزهای مخصوص هستند، با این کار دیگه دغدغه چروک شدن لباس ها را نخواهید داشت و به
  18. راحتی میتوانید از آنها استفاده کنید. البته این کار را برای لباس های لوکس و گران خود انجام دهید و سایر لباس ها را در داخل ساک قرار دهید.
  19.  یکی از نکات مهم در اثاث کشی قرار دادن وسایل حساس در کارتن های کوچک است.(به طور مثال اگر شما ظروف شکستنی را داخل کارتن های کوچک قرار دهید احتمال آسیب دیدن آن کمتر می باشد.)

برای اطلاعات بیشتر در مورد خدمات ما در باربری و اتوبار جابه جا بار  با شماره ۱۷۷۷ باربری در تهران تماس بگیرید.

1777 44741966 88372002

4 پاسخ

  1. باربری شما تو تهران میتونه تضمین بده برای اینکه اثاثیه سالم و ایمن جابه جا بشن ؟

  2. چطوری به کارگرای بسته بندی اطمینان کنیم ؟

    کارگرهای بسته بندی جابه جا ایمن و مطمئن هستند ؟

    1. سلام دوست عزیز
      باتوجه به تجربه و نظریات مشتریان میتونید اطمینان حاصل کنید که کدوم باربری قابل اعتماد تر و معتبر هست

      کارگران بسته بندی ما در باربری جابه جا کاملا باتجربه و دوره دیده هستند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *