شبانه روزی
بسته بندی لباس

روش بسته بندی لباس در اسباب کشی

به دنبال بهترین روش برای بسته بندی لباس در اسباب کشی (packing clothes for moving)هستید؟

تو این مقاله ما همراه با شما روش های بسته بندی لباس برای اسباب کشی را مورد بررسی قرار می‌دهیم. از کلاه و کفش و کیف گرفته تا لباس های شما، هر کدام به طور خاص نیاز به بسته بندی اثاثیه منزل متفاوتی دارند. در مطالب زیر، بر اساس تجربه تیم باربری جابه جا بار راهنمای جامعی را قرار داده ایم. پس تا انتهای این مقاله همراه با ما باشید.

نحوه بسته بندی لباس در اسباب کشی

در زیر به صورت گام به گام، نحوه بسته بندی لباس در اسباب کشی را مورد بررسی قرار می دهیم، که شامل موارد فوق است:

  • قبل از شروع بسته بندی لباس، چه کارهایی را باید انجام دهیم.
  • روش بسته بندی لباس
  • نحوه مرتب سازی لباس ها
  • بهترین روش تا کردن لباس‌ها
  • نحوه بسته بندی لباس در انواع کارتن
  • بررسی نکات و ترفنده ای مهم در اثاث کشی لباس

بسته بندی لباس

 کارهایی که قبل از بسته بندی لباس‌ها باید انجام داد

  • بررسی کمد لباس

قبل از شروع بسته بندی لباس برای اسباب کشی، کمد خود را ارزیابی کنید. به تمامی وسایل خود در داخل کمد از جمله، کفش، کلاه، کیف، و سایر لوازم جانبی خود خوب نگاه کنید. لباس ها و وسایلی را که دیگر لازم ندارید را از سایر وسایل خود جدا نمایید. برای اینکه ببینید کدام لباس‌ها دیگر به کارتان نمی‌آیند آنها را جلوی خود آویز نمایید تا انتخاب برایتان راحت‌تر باشد. لباس‌های داخل تمام اشکاف‌ها و کشو‌ها را نیز روی تخت خود قرار دهید. خیلی از ماها تعداد لباس‌های زیادی را نگه داری می‌کنیم درصورتی‌که از آنها استفاده چندانی نمی‌کنیم، بهتر است این جور لباس‌ها را دیگر همراه با خود به خانه جدید نبریم!

  • تصمیم بگیرید چه لباس‌هایی را می‌خواهید نگه دارید، کدام را می‌خواهید اهدا کنید یا بفروشید

لباس ها را نگه داریم یا نه؟ بعد ازاین که لباس‌های خود را ارزیابی کردید که مورد استفاده شما قرار می‌گیرند یا خیر، وقت آن می‌رسد که تصمیم بگیرید و آنها را به 3 دسته مجزا تقسیم نمایید. لباس‌هایی که می‌خواهید نگه دارید، آنهایی که می‌خواهید اهدا کنید و یا بفروشید.

برای این‌که راحت‌تر در این خصوص تصمیم بگیرید، سوالات زیر را از خود بپرسید.

  • آیا در سال گذشته این لباس را پوشیده‌ام؟
  • آیا این لباس دیگر از مد نیفتاده؟
  • آیا این لباس از لحاظ اندازه هنوز مناسب من است؟
  • آیا عمر لباس تمام نشده؟

اگر پاسخ به این‌گونه سوالات برای شما منفی‌‎ست، لباس‌هایتان را، اهدا نمایید و یا بفروشید.

 

  • لباس‌هایی را کمتر استفاده کرده اید را اهدا نمایید

در این مرحله وقت آن رسیده است که شروع به پاک‌سازی کمد خود کنید. تمام لوازمی را کمتر از آنها استفاده نموده اید را بسته بندی و به نزدیک‌ترین موسسه خیریه در اطراف خود اهدا نمایید. بسیاری از موسسات خیریه خدمات حمل نقلشان رایگان است. می‌توانید با آنها تماس بگیرید تا به مکان شما بیایند و این بسته بندی های لباس را با خود ببرند.

  • وسایل کمدتان که هنوز مد و بروز هستند را بفروشید

اگر می خواهید از طریق لباس‌هایتان به یک درآمدی برسید، قبل بسته بندی لباس در اسباب کشی ‌می‌توانید، لباس‌هایی را که هنوز از مد نیفتاده اند را بفروشید. این کار را می‌توانید از طریق نرم افزارهای فروش آنلاین لباس همچون دیوار یا شیپور انجام دهید.

  • جدا کردن لباس‌های خاطره انگیز

در هنگام بسته بندی لباس ها برای اسباب کشی، ممکن است با لباس ‌هایی مواجه بشوید که نه مد هستند و نه قابل استفاده. ولی با آنها خاطرات بسیار شیرینی دارید و دلتان نمی‌آید آنها را از خود جدا کنید. این گونه لباس‌ها همچون لباس عروسی که با دیدنشان تداعی کننده لحظه‌های خوب زندگی‌مان هستند را بهتر است جدا نماییم. این‌گونه لباس‌ها را به صورت جداگانه بسته بندی نمایید و روی بسته بندی آنها بزنید، لباس‌های خاطره انگیز. این کار را برای این انجام دهید، تا در منزل جدید نیز آنها را درصورت نداشتن جا به همان صورت بسته بندی شده جمع کنید.

  • لباس‌ها را بشویید و خشک و تمیز کنید

ما قبل بسته بندی لباس ها برای اسباب کشی، سعی کنید تمامی لباس‌هایی که کثیف هستند را بشورید و به خوبی خشک نمایید. اگر لبا‌س‌های کثیف خود را همراه با لباس‌های تمیز خود بسته بندی نمایید، باعث می‌شوی لباس‌های تمیز شما نیز بدبو شوند. توجه داشته باشید که لباس مرطوب را به هیچ عنوان داخل بسته بندی لباس‌های خود قرار ندیهید، زیرا این گونه لباس‌ها کپک می‌زنند. پس کاملا مطمئن شوید تمامی لباس‌های شما به درستی شسته و خشک شده اند تا بعد از جابه جایی به مشکلی بر نخورید.

ابزار مورد نیاز برای بسته بندی لباس در اسباب کشی

بعد ازاین‌که اولین گام برای بسته بندی لباس برای اسباب کشی را انجام دادید و کمد خود را پاک‌سازی نمودید، باید ببینید که می خواهید وسایل کمد خود را چگونه انتقال دهید؟ در زیر موارد اصلی مورد احتیاج برای بسته بندی لباس در اسباب کشی را مطرح می‌کنیم.

  • کارتن بسته بندی لباس

برای لباس‌های تاشو، انواع کارتن اسباب‌کشی در بازار موجود است. برای لباس‌های خود بهتر است از کارتن‌های 7لایه استفاده کنید. از مراکز و فروشگاه‌های معتبر همچون جابه جا بار می‌توانید خرید کارتن اسباب کشی خود را انجام دهید.

  • کارتن‌های مخصوص لباس

قطعا شما نیز یک سری لباس مجلسی دارید که تا به کنون در داخل کمد خود جهت جلوگیری از چروک شدن به صورت آویز آنها را قرار داده اید. برای این‌گونه لباس‌ها که نیاز به آویز دارند و میترسید که چروک شوند کارتن‌های مخصوصی وجود دارد. توصیه ما به شما نیز این‌است که برای جلوگیری از چروک شدن لباس‌های مجلسی خود، ازین‌گونه کارتن‌ها استفاده کنید.

بسته بندی لباس در اسباب کشی

  • استفاده از چمدان

استفاده از چمدان برای بسته بندی لباس‌ها در اسباب کشی یک روش عالی و کم هزینه برای بسته بندی لباس‌های تاشوست. اگر در حال حاضر چمدان دارید می‌توانید از آنها برای بسته بندی لوازمی همچون کفش و لباس استفاده کنید. حتی در صورت تمایل می‌توانید چند چمدان از دوستان یا خانواده خود برای این امر قرض بگیرید.

  • استفاده از ساک دستی

یکی از گزینه‌های دیگر برای بسته بندی لباس ها ساک‌های دستی است. این گونه ساک‌ها برای لباس‌های تاشو و همچنین کفش عالی هستند. البته اگر برای بسته بندی لباس می‌خواهید از این‌گونه ساک ها استفاده کنید بهتر است لباس‌های خود را به صورت رول شده تا نمایید تا فضای کمتری اشغال شود، این‌طوری لباس‌های بیشتری را در داخل ساک خود می‌توانید، جا دهید.

روش بسته بندی لباس

  • استفاده از کیسه های وکیوم شده

با استفاده از کسیه های وکیوم می‌توانید لباس‌های خود را با محافظت بیشتر جابه جا نمایید. قرار دادن لباس‌ها در داخل این کیسه‌های وکیوم شده، تراکم آنها را کاهش می‌دهد و باعث می‌شود جای کمتری را اشغال کنند.

بسته بندی لباس برای اسباب کشی

سایر لوازم مورد استفاده برای بسته بندی لباس در اسباب کشی شامل مواردی همچون: کاور لباس، کاغذ بسته بندی، جعبه‌های کفش و کلاه و سطل های پلاستیکی است. در صورت داشتن کشو و درایور می‌توانید لباس را در داخل همان‌ها تا کرده و نگه دارید.

چگونه لباس‌های خود را مرتب کنیم؟

بعد از آن‌که تصمیم گرفتید، از چه روشی برای بسته بندی لباس های خود استفاده کنید نوبت به آن می‌رسد که لباس‌هایی که می خواهید با خود ببرید را مرتب کنید. دسته بندی کردن لبا‌س‌ها و سازماندهی کردن انها بهترین روش مرتب سازی لباس‌ می‌باشد. برای مرتب کردن لباس های خود می‌توانید آن‌ها را به چهار دسته زیر تقسیم نمایید.

بسته بندی لباس

  • دسته بندی لباس‌ها بر اساس جنس

اگر ترجیح می‌دهید لباس خود را بر اساس جنس مرتب کنید، می‌توانید آنها را به دسته های زیر تقسیم کنید. پنبه ای، ابریشمی، جین، پشم جزو این موارد هستند. این کار باعث می‌شود در هنگام شستشوی لباس‌ها راحت‌تر باشید. بخصوص اینکه اکثر لباس‌شویی ها بر اساس جنس تنظیمات مختلفی برای حالت شستشو دارند.

  • دسته بندی لباس‌ها بر اساس فصل

می توانید لباس‌های خود را بر اساس فصل مورد استفاده آنها به 4 گروه، لباس‌های زمستانی،پاییزه،بهاره و تابستانی تقسیم نمایید. این‌کار باعث می‌شود که به طور مثال اگر در زمستان در حال جابه جایی هستید، بعد از حمل اثاثیه به منزل جدید، فقط لباس‌های مربوط به همان فصل را باز کنید و مابقی لباس‌هایی را که نیاز ندارید را جمع کنید و در فصل خودشان آنها را باز کنید.

  • دسته بندی بر اساس نوع لباس

برخی از افراد نیز هستند که دسته بندی لباس‌های خود را بر اساس نوع لباس انجام دهند. مثلا شلوارها را با یکدیگر، شومیزها با هم و غیره… البته این مدل بسته بندی کردن لباس باعث می‌‍شود هنگام جستجوی لباس خاص، راحت‌تر آن را پیدا کنید و همچنین روند بسته بندی را برای شما کارآمدتر می‌کند.

نحوه تا کردن لباس‌ (غیر آویز)

بعد از دسته بندی لباس‌های خود دیگر نوبت به آن رسیده است که آن‌ها را تا کرده و بسته بندی نمایید. روش‌های مختلفی برا یتا کردن لباس‌ها وجود دارد، در این بین برخی از این روش‌ها کاراریی بیشتری نسبت به دیگر موارد دارند. در زیر سه روش مفید و کارآمد را برایتان می خواهیم بازگو نماییم.

  • تا کردن به صورت صاف و هموار

این روش، یکی از سنتی‌ترین روش‌ها برای تا کردن لباس ها به هنگام اسباب کشی‌ست. برای تا کردن پیراهن، آن را صاف بر روی زمین قراردهید. و به قسمت وسط تا کنید و آستین ها را نیز بر روی آن قرار دهید. همانطور که در فیلم بالا آمده است.

تا کردن لباس

  • تا کردن لباس به روش رول

رول کردن لباس‌ها یکی از بهترین نوع تا کردن، برای بسته بندی لباس در اسباب کشی‌ست. زیرا با رول کردن لباس‌ها کمترین حجم و فضا در چمدان شما اشغال می‌شود.

تا کردن لباس

بهترین روش‌های بسته بندی لباس در اسباب کشی

بسته بندی لباس به وسیله کارتن اسباب کشی

برای بسته بندی کردن  لباس در داخل کارتن، 6 مرحله زیر را گام به گام انجام دهید.

  1. استفاده از سایز متوسط کارتن برای بسته بندی لباس در اسباب کشی، بهترین گزینه است. دقت کنید اگر تعداد لباس زیادی در داخل یک بسته قرار دهید، کارتن سنگین می‌شود و ممکن است ته کارتن باز شود. برای بسته بندی لباس بهترین گزینه کارتن های 7 لایه و متوسط می‌باشد.
  2. اگر از کارتن‌های دسته دوم برای بسته بندی لباس ها استفاده کردید، حتما دور آن را با طناب محکم کنید. زیرا این‌گونه کارتن ها ممکن است به مقدار کافی مرغوب نباشند و به مشکل بخورید.
  3. ابتدا، داخل جعبه مقوایی را با کاغذ بسته بندی یا پلاستیک حباب‌داربپوشانید، این کار باعث می‌شود لباس‌های شما در انتهای جعبه و با برخورد با کارتن دچار سایش نشوند. همچنین در صورت خیس شدن کارتن جلوی مرطوب شدن لباس‌ها را می‌گیرد.
  4. لباس‌ها به یکی از روش‌هایی که در بالا ذکر شدند، تا کنید. روش تا کردن صاف برای کارتن‌ها مناسب هستند. زیرا فضای کمتری را اشغال می‌کنند.
  5. در انتها نیز بعد از آن که کارتن بسته بندی کامل شد، روی لایه بالایی لباس‌ها را با  کاغذ بسته بندی بپوشانید.
  6. کارتن را ببندید، و با چسب پهن بچسبانید و محکم کنید.
  7. در انتها نیز بر روی کارتن خود برچسب بزنید.

بسته بندی با استفاده از کارتن های مخصوص لباس

اگر به دنبال آسان‌ترین راه برای بسته بندی لباس هستید به طوری‌که لباس‌هایتان بدون چین و چروک و آویز شده جابه جا شوند، جعبه های مخصوص لباس را امتحان کنید. این کارتن‌ها به طور مخصوص برای بسته بندی لباس‌های قابل آویز همچون دامن، کت شلوار، پیراهن ذز هنگام جابه جایی تعبیه شده اند. به طور معمول ابعاد آنها دو فوت عرض در 3 فوت طول است.  در داخل این جعبه‌ها یک میله آویزفلزی گذاشته شده استکه برای آویز کردن لباس‌ها استفاده می‌شود. درفیلم زیر به صورت گام به گام نحوه جمع آوری لباس در داخل این کارتنهای مخصوص را گفته ایم.

بسته بندی لباس برای اسباب کشی

در این مقاله با نحوه بسته بندی لباس برای اسباب کشی آشنا شدید. اگر نیاز کارتن اسباب کشی دارید، کافی‌ست با مراکز معتبر همچون جابه جا بار تماس گرفته و این گونه کارتن‌ها را برای خود سفارش دهید. تمام لوازم مربوط به بسته بندی اثاثیه منزل در شرکت جابه جا بار موجود است. همچنین در صورت ای که نیاز به کمک برای بسته بندی اثاثیه منزل خود را دارید، جابه جا بار با استفاده ازنیروهای مجرب و خبره این کار را برای شما عزیزان انجام می‌دهد. جهت ارتباط با کارشناسان مجموعه باربری تهران، با شماره 1777 بدون نیاز به پیش شماره تماس بگیرید. کارشناسان جابه جا بار به صورت 24 ساعته آماده پاسخ‌گویی می‌باشند.

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *