شبانه روزی
بسته بندی ظروف آشپزخانه

بسته بندی ظروف آشپزخانه

فهرست مطالب

روش و اصول بسته بندی وسایل آشپزخانه

هنگامی که بحث بسته بندی اثاثیه منزل برای یک جابه جایی پیش می آید، اکثر مردم نگران لوازم شکستنی خود در آشپزخانه و قفسه ها هستند، در واقع اگر در بسته بندی ظروف شکستنی خود دقت لازم را نداشته باشید، پس از نقل مکان ، هنگام باز کردن کارتن ها در محل جدید، احتمال دارد با صحنه دلخراش ظروف شکسته مواجه شوید.

شماره تماس باربری : ۱۷۷۷

1777

اما باربری جابه جا بار  (ارائه دهنده خدمات بسته بندی و حمل بار با باربری تهران و شمال تهران ) در این مقاله قصد دارد به شما کمک کند تا از اشتباهات رایج اجتناب کنید، و بتوانید در یک آخر هفته بسته بندی اثاثیه منزل خود را به راحتی به صورت اصولی انجام دهید .

Packaging of kitchen utensils

بسته بندی ظروف آشپزخانه - باربری جابه جا بار
بسته بندی ظروف آشپزخانه

بسته بندی سرویس آشپزخانه – بسته بندی ظروف چینی

لوازم آشپزخانه خود را به دو بخش ضروری و غیر ضروری تقسیم کنید. راز بسته بندی خوب لوازم آشپزخانه برای جا به جایی

برنامه ریزی برای بسته بندی است.شما می توانید یک هفته یا حتی بیشتر، قبل از نقل مکان به سراغ بسته بندی بروید. از مواردی که کمتر ضروری هستند شروع کنید و وسایلی که تا روز رفتن استفاده میکنید را در دسترس خود قرار دهید.

در زیر لیستی از مواردی را می‌یابید که قبل از شروع بسته بندی به آنها نیاز دارید:

  • جعبه های مقوایی
  • فوم محافظ ظروف، نایلون حبابدار ضربه گیر
  • مقدار زیادی روزنامه و کاغذ برای بسته بندی ظروف
  • نوار چسب بسته بندی
  • قیچی
  • ماژیک

بسته بندی قاشق و چنگال و چاقو

یکی از خطرناک ترین اقلام که در بسته بندی ظروف آشپزخانه باید به آن دقت بسیاری داشت، اقلام تیز همچون چنگال و چاقوست. بسته بندی این اقلام را با قرار دادن چند لایه نایلون حباب دار ضربه گیر در کف کارتن شروع کنید. هر قطعه قاشق و چنگال را با یک لایه نازک روزنامه یا پارچه بسته بندی کنید و آنها را در کارتن قرار دهید و یک لایه اضافی از نایلون حباب دار یا کاغذ را بین ظروف اضافه کنید. بهتر است برای بسته بندی کارد و چاقو آن ها را در پارچه نپیچید و از نایلون حباب دار استفاده کنید. برای آسب نرسیدن به سایر وسایل در این جعبه ظرف دیگری را قرار دهید و بر روی جعبه فهرست اقلام داخل آن را با برچسب لوازم بسته بندی مشخص کنید.

بسته بندی ظروف اشپزخانه - بسته بندی چاقو
بسته بندی چاقو

 بسته‌بندی ظروف و لوازم شکستنی

 بسته بندی ظروف چینی و شکستنی ممکن است وقت‌گیر باشد اما کار چندان سختی نبوده و تنها نیازمند تلاش و همت شما برای شروع این کار است.

بسته بندی ظروف چینی و ظروف کریستالی – بسته بندی بشقاب های چینی 

برای بسته‌بندی بشقاب‌های خود، بشقاب مورد نظر را در وسط نایلوم حباب دار بسته بندی پارچه یا روزنامه قرار دهید و توسط چند روزنامه دیگر آن را به خوبی بپوشانید و سپس بشقاب دیگری را روی آن قرار داده و دوباره توسط روزنامه آن را خوب بپوشانید. سعی کنید همیشه بیش از یک روزنامه برای پوشاندن بشقاب‌ها استفاده کنید تا بشقاب‌ها از حفاظت بهتری بهره‌گیرند. زمانی که ۳ تا ۴ بشقاب را به این شکل با روزنامه پوشاندید آنها را به وسیله ی چسب بسته بندی به هم بچسبانید تا از فضای خالی احتمالی بین آنها جلوگیری کرده و مانع خسارت احتمالی شوید. با همین روش، تمام بشقاب های خود را بسته بندی کنید و آنها را در کارتن و جعبه های تهیه شده قرار دهید. این نوع بسته بندی مناسب تمامی بشقاب ها با سایز های مختلف می‌باشد.

چیدمان چینی در کارتن

برای بسته بندی لیوان ها باید هر کدام از آنها را روی یک لبه روزنامه قرار داده و تا لبه‌ی دیگر آن، لیوان را بغلتانید تا روزنامه دور‌تا‌دور لیوان را بپوشاند.قسمت های دیگر را به داخل لیوان برگردانید. این کار را میتوانید برای بسته بندی گلدان ها و یا بطری های شیشه‌ای نیز انجام دهید و اگر ظرف هایتان گران قیمت هستند از تعداد روزنامه های بیشتری برای پوشاندن آنها استفاده کنید. همچنین میتوانید از جعبه هایی استفاده کنید که مخصوص بسته بندی لیوان ها هستند و از قسمت های متفاوتی تشکیل شده‌اند تا از برخورد لیوان ها با یکدیگر جلوگیری کنند.برای بسته بندی فنجان ها، فنجان مورد نظر را در میان روزنامه قرار دهید و تمام گوشه های روزنامه را به داخل فنجان برگردانید و فنجان بعدی را به همین شکل داخل فنجان قبلی قرار دهید و با روزنامه بپوشانید.

همچنین تمام وسایل آشپزی به ویژه اگر جنس شیشه‌ای داشته باشند و یا شکستنی باشند را نیز میتوان به وسیله‌ی چندین روزنامه به همان شیوه ذکر شده بسته بندی کرد. تنها به خاطر داشته باشید که در مصرف روزنامه برای بسته بندی وسایل خود صرفه جویی نکنید چرا که هر چه بیشتر از روزنامه ها استفاده کنید ایمنی ظرف هایتان بیشتر میشود. ظروف هایی نظیر قاشق، چنگال و چاقو را نیز میتوان به صورت دسته‌ای و چند تایی با هم به وسیله روزنامه بسته بندی کرد و برای صرفه جویی در فضای موجود میتوان آنها را پس از بسته بندی درون ظرفی بزرگ قرار داد.

برای بسته بندی ظروف درب دار مانند قابلمه ها ، ابتدا بدنه آنها را با روزنامه بسته بندی کنید و سپس درب آنها را به صورت وارونه روی آن قرار دهید و دوباره با روزنامه آن ها را بپوشانید. توجه داشته باشید که برای قرار دادن این گونه ظروف، آنها را پس از بسته بندی از پهلو داخع جعبه قرار دهید.

بسته بندی لوازم آشپزی جهت اسباب کشی

تابه و قابلمه – Pan and pot

برای پیدا کردن جعبه مناسب تابه های خود، بزرگترین تابه خود را بردارید و آن را به صورت افقی و مورب در جعبه قرار دهید. اگر بتوانید تابه را به صورت مورب در جعبه فیکس کنید، جعبه کار خواهد کرد. اگر نه، یک جعبه بزرگتر را امتحان کنید تا زمانی که اندازه مناسب را پیدا کنید، تمام تابه های خود را به همین صورت در جعبه قرار دهید.  سپس لوازم کوچک آشپزخانه مثل پیاله های خود را در پارچه یا کاغذ باطله بپیچید و آنها را در زیر دستگیره  تابه ها قرار دهید.

بسته بندی مواد غذایی در اسباب کشی

food packing

اثاث کشی یک زمان عالی برای دسته بندی و بسته بندی مواد غذایی شما است. دسته بندی و مرتب کردن موارد موجود و دور ریختن موادی که تاریخ انقضا آنها گذشته است. هر ماده غذایی که قابل استفاده است اما شما تمایلی به مصرف آن را ندارید می توانید به خیریه محلی اهدا کنید. برای مواد غذایی که قصد دارید نگه دارید از ظروف پلاستیکی درب دار و کیسه فریزر استفاده کنید. همه چیز را در یخچال و فریزر خود مرتب کنید تا آسان پیدا و سپس بسته بندی شوند.
از طرفی ایده عالی برای شما قبل از جا به جایی به حداقل رساندن مقدار مواد غذایی است که باید بردارید. کار خود را با تهیه فهرستی از تمام مواد غذایی فاسدشده شروع کنید و دستورالعمل ها لازم برای دور ریختن یا استفاده از آنها را پیاده کنید.
قبل از جا به جایی خرید مواد غذایی جدید را محدود کنید. فقط موارد ضروری را که قبل از حرکت استفاده می کنید، خریداری کنید. مواد خشک مثل ادویه، قند، چای را در قوطی قرار دهید و مراقب باشید که هنگام بارگزاری در جعبه وسایل سنگین روی آنها قرار نگیرند. زیرا ممکن است آسیب ببینند. در عوض فقط یک لایه ی پایین قوطی ها قرار داده و سپس اقلام سبک تر را در بالای آن قرار دهید.

بسته بندی لوازم برقی و ظروف آشپزخانه

اگر هنوز کارتن های اصلی بسته بندی لوازم برقی خود را در اختیار دارید، از آنها استفاده کنید. اگر نه، شما به کارتن اسباب کشی با اندازه متناسب و کمی خلاقیت احتیاج دارید. قبل از بسته بندی، اطمینان حاصل کنید که هر  وسیله برقی شما کاملا خشک و تمیز است. قطعات کوچکتر و موارد شکننده وسایل برقی، از جمله درهای شیشه ای را جدا کنید تا بعد از انتقال به آشپزخانه جدید خود از روی کتابچه راهنما آنها را مجدد متصل کنید.

شماره باربری

قطعاتی شیشه ای و شکننده را بعد از جدا کردن در کاغذ باطله و یا پارچه بپیچید. ابتدا وسیله برقی خود را در جعبه قرار داده و سپس قطعات سبکتر و کوچکتر جدا شده را در بالا جعبه قرار دهید. همچنین برای بسته بندی ظروفی مانند آبمیوه‌گیری، مخلوط‌کن و دیگر وسایل، ابتدا قسمت های آنها را از هم جدا کرده و هر قسمت را جداگانه به وسیله‌ی روزنامه بسته بندی کنید و  توجه داشته باشید که اگر این وسایل شیشه‌ای بودند، داخل آنها روزنامه مچاله شده قرار دهید.

حمل لوازم خانگی بزرگ  و سنگین در اسباب کشی

دستورالعمل های مربوط به چگونگی حمل کردم لوازم و جدا کردن قطعات کوچک را با خیال راحت بخوانید.از ابزار آلاتی مانند پیچ گوشتی را در نزدیکی خود قرار دهید تا برای جدا سازی قطعات با مشکل مواجه نشوید.دفترچه راهنما را کامل بخوانید تا اگر به ابزار دیگری احتیاح بود آنرا تهیه کنید. فراموش نکنید که از کف وسیله خود بطور ویژه محافظت کنید!
برای انتقال وسایلی مثل یخچال ، فریزر ، مایکروویو ، ماشین ظرفشویی و لباسشویی. ابتدا وسیله را خاموش کنید و سپس لامپ های داخلی دستگاه را جدا کنید و به صورت جداگانه بسته بندی کنید. اگر دفترچه راهنما اصلی را دارید ،می توانید آن را نیز در داخل جعبه قرار دهید.
اگر مطمئن نیستید که چه کاری انجام می دهید، ضروری است که از یک حرفه ای تماس بگیرید،یک لوله کش، مهندس گاز یا برق دقیق تر میتواند شما را راهنمایی کند. آخرین چیزی که می خواهید یک سیل یا نشت گار درست قبل از اثاث کشی است.

برای حمل لوازم خانگی بزرگ و سنگین خود، مطمئن شوید که از تجهیزات مناسب مانند وانت بار یا کامیون استفاده میکنید تا بارگیری و تخلیه آسان تر شود. تقریبا همیشه بهتر است اجازه دهید ماشین های حرفه ای لوازم شما را به کامیون ببرند.

بسته بندی شیشه و قوطی های ترشی و مربا

کابینت ها و کشوها را باز کنید، به همان ترتیبی که لوازم را مشاهده میکنید، شروع به جمع کردن شیشه ها و قوطی ها کنید.جعبه ای را برای شیشه ها و قوطی های آشپزخانه خود در نظر بگیرید، سپس روی آن برچسبی با عنوان ” شکستنی” بزنید. برچسب های رنگی یک راه عالی برای سازماندهی جعبه های هر قسمت از منزل شما،و توزیع آسان در خانه جدید میباشد. شیشه ها و قوطی هایی که سنگین تر هستند را در کف جعبه قرار دهید ، روی آن را با لایه ای نایلون حباب دار ضربه گیر بپوشانید ، سپس ردیفی دیگر از شیشه ها که سبک تر هستند را روی آن ها بچینید. این کار را به ترتیب تا پر شدن جعبه ادامه دهید.

بسته بندی مواد شوینده و شیمیایی آشپزخانه در جابه جایی

مواد شوینده و شیمیایی را در یک کیسه پلاستیکی بزرگتر و مهر و موم شده قرار دهید. سعی کنید مواد شوینده را با وسایل دیگر بسته بندی نکنید و در تماس مستقیم با لوازم منزل خود قرار ندهید. به هنگام حمل آنها با کامیون نیز به وسایلی که در دور و اطراف پلاستیک حاوی مواد شوینده قرار میدهید، دقت کنید.

چند نکته مهم برای بسته بندی وسایل آشپزخانه

  • پایین هر کارتن را با مقدار مناسب نوار چسب بپوشانید. برای کارتن های متوسط، در دو طرف کارتن را نوار چسب بزنید، و برای کارتن های بزرگتر و سنگین تر دو برابر مقدار قبل نوار چسب استفاده کنید تا استحکام کارتن تامین شود.
  • اگر در یک جعبه آیتم های شکننده میگذارید،کف جعبه را با استفاده از نایلون حباب دار ضربه گیر، پارچه یا هرچیز دیگری که از ظروف شما محافظت می کند، بپوشانید.
  • مواد شوینده را در تماس مستقیم با سایر لوازم آشپزخانه قرار ندهید.
  • تمامی جعبه ها و کارتن ها را برچسب گزاری کنید
  • لوازم هم اندازه مثل کاسه، بشقاب را با هم بسته بندی کنید.
  • برای حفاظت از ظروف شکستنی میتوانید از حوله استفاده کنید.
  • برای ایمنی بیشتر هر فضای خالی را با پارچه یا نایلون حباب دار پر کنید.
  • هر کارتنی که حاوی ظروف شکستنی هست را با پرچسب و رنگ خاصی کاملا مشخص کنید تا هنگام حمل آن دقت لازم رعایت شود.
  • کارتن ها را بیش از حد سنگین نکنید. حمل جعبه های سنگین بسیار بسیار دشوار است.
  • برخی از تنقلات را برای اعضای خانواده در دسترس قرار دهید
  • خالی کردن کامل یخچال و فریزر و تمیز کردن آنها
  • تهیه غذای حاضری برای روز جا به جایی
  • برای مواد غذایی که مستعد فاسد شدن هستند ، از کیسه ها سرد و بسته های یخ استفاده کنید تا دمای مناسبشان حفظ بشود.
  • وقتی وارد منزل شدید مطمئن شوید اولین چیزهایی که نصب میکنید، یخچال و فریزر شما هستند تا بتوانید مواد غذایی را انتقال دهید.

زمانی که همه چیز را درون جعبه قرار دادید، روی وسایل را مانند کف جعبه از روزنامه‌های مچاله شده پر کنید و در جعبه را ببندید و توسط چسب بسته بندی محکم جعبه را ببندید. جعبه را با وسایل زیاد پر نکنید زیرا احتمال آسیب پذیری آنها افزایش می‌یابد و به مقداری وسایل خود را درون جعبه قرار دهید تا بین آنها فضای خالی وجود داشته باشد تا آن فضا‌ها را با محافظ‌های حباب دار پر‌کنید. به وسیله‌ی ماژیک تمام سطح جعبه را با علائم “شکننده” و “شکستنی” علامت گذاری کنید و سروته بودن جعبه را نیز با فلش نمایان کنید. همچنین اگر تعداد زیادی جعبه دارید می‌توانید با ماژیک روی آنها ذکر کنید که هر یک شامل چه اجسامی هستند. این کار به شما کمک می‌کند تا در زمان باز کردن جعبه‌ها، جعبه مورد نظر را راحت‌تر پیدا کنید و باز کردن جعبه‌ها برایتان آسان‌تر می‌شود.

با برنامه ریزی می‌توانید بدون زحمت زیاد، فرآیند بسته بندی ظروف خود را به پایان برسانید. همچنین رعایت نکات ذکر شده در بالا، تجربه بسته‌بندی بدون دردسر را برای شما تضمین خواهد کرد و به این شکل شما به راحتی می‌توانید وسایل کوچک را خودتان بسته بندی کنید و برای وسایل بزرگتر و حمل و نقل آنها از شرکت‌های بسته بندی استفاده کنید.

باربری و اتوبار جابه جا بار ، در تهران ارائه دهنده خدمات بسته بندی و حمل بار میباشد . برای رزرو و اجاره ماشین و استفاده از خدمات بسته بندی نیروی های متخصص ما و همچنین استفاده از دانش مشاوره رایگان با شماره ۱۷۷۷ تماس بگیرید.

برای رزرو باربری با شماره ۱۷۷۷ تماس بگیرید

شماره باربری

9 Responses

  1. سلام
    برای بسته بندی ظرف چینی و شیشه ای روزنامه پیچیدن کفایت میکنه ؟

    1. سلام دوست من
      بستگی به اندازه ظرف داره و اینکه چطور در جعبه قرارش میدید ، اما استفاده از پارچه بهتر هستش

  2. سلام سایت زیبا و قشنگی دارین ممنون میشم اگراز سایت من هم دیدن فرمایید و نظر دهید

  3. یکی از بهترین شرکت های باربری . من ازتون خدمات بسته بندی میخواستم و به شدت تایید داشتم نیروشون متخصص باشه و
    کار بلد. از نیروهای ارسالیتون واقعا راضی بودم. خییییلی عالی بخصوص وسایل سنگینم رو بسته بندی کردن. من لوسترام
    همش کریستال و میترسیدم مشکلی براشون پیش بیاد ولی با بسته بندی شما عالی و بدون هیچ ضربخوردگی وسایلمو جابه جا
    کردم. از تیم حرفه ای جابه جا بار ممنونم.

  4. چه مطلب جامع و خوبی ممنون از وقتی که گذاشتید برای نوشتن ایم مطلب. چالش اصلی من کارتن های که باید استفاده
    کنم. من زمان اسباب کشی اولم همه کارتونامو انداختم دور و الان واقعا موندم چکار کنم. لطفا راهنماییم کنید؟

    1. شما می توانید از مراکز معتبر فروش لوازم بسته بندی همچون جابه جا بار، کارتن های مخصوص اسباب کشی را تهیه نمایید. جهت سفارش با شماره 1777 تماس بگیرید.

  5. سلام روزتون بخیر. مطلبتون خیلی جامع و خوب بود – سوالی فقط برام پیش اومد و اونم اینکه اگر نیاز به کارتن ضد ضربه
    داشته باشیم شما چه نوع کارتنی را برای بسته بنید پیشنهاد می دهید؟

    1. با سلام خدمت شما بزرگوار – بهترین نوع آن کارتن های 7 لایه می باشد. جهت سفارش تماس بگیرید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *