شبانه روزی
کارتن بسته بندی

نکاتی برای بسته بندی و حمل بار ایمن

بسته بندی اثاثیه همیشه یک امر مهم برای هم وطنان عزیز ما در امری جابه جایی بوده است. بسته بندی اثاثیه منزل گر به صورت اصولی انجام نشود، شما متحمل ضرر زیادی خواهید شد. لذا در این مقاله می‌خواهیم شما را با نحوه بسته بندی اثاثیه به صورت اصولی آشنا نماییم.

 

بسته بندی باربری جابه جا بار
بسته بندی

برای رزرو باربری با شماره ۱۷۷۷ تماس بگیرید

نحوه بسته بندی

الف : بسته بندی

  • از کارتن های مناسب بسته بندی که به صورت ۵ لایه تولید میشوند استفاده کنید و در صورت نیاز اعلام بفرمایید تا در اختیار شما قرار بگیرد.
  • کارتن های خود را شماره بندی بفرمایید وبا برچسب به محتویات آن اشاره کنید تا در هنگام تخلیه در مکان مورد نظر قرار گرفته شود.
  • هنگامی که اثاثیه را در داخل  کارتن قرار میدهید، به منظور جلوگیری از شکستگی  لوازم  داخل آن از روزنامه و یا فوم استفاده نمایید.
  • مبلمان و لوازم چوبی و سرویس آشپزخانه خود را با نایلونهـای حبابدار (بابل رپ) پوشش دهید و سپس سلفـون کشی ( استرچ ر پ) نمایید  که در صورت تمایل شرکت ما توانایی انجام آن را به صورت کاملا حرفه ای دارد.
  • یخچال را حداقل ۱۵ دقیقه قبل از بارگیری از برق بکشید و ۴۰ دقیقه بعد از قرار دادن در مکان جدید به برق بزنید.
  • یخچال و همچنین کمدهای لباس را قبل از جا ب جایی و حمل و نقل تخلیه نمایید.
  • به منظور رفاه حال شما ، کارتن های حمل لباس طراحی شده است که در صورت نیاز در اختیار شما قرار داده میشوند.
  • تلویزیون ، سیستمهای صوتی ، کامپیوتر و لپ تاپ را در داخل کارتن مخصوص آن  قرار دهید.  در غیر این صورت از  خودرو سواری برای  جا ب جا  کردن آن  استفاده  نمایید.
  • تمامی اوراق بهادار و طلا و جواهر و لوازم زینتی ارزشمند خویش را در چمدان شخصی خود قرار داده و شخصا جا ب جا کنید.
  • لازم به ذکر است که بسته بندی هزینه ایی است که به حفظ سرمایه شما منتهی می‌شود.

شماره تماس باربری : ۱۷۷۷

شماره باربری

ب : حمل و نقل و جابه جایی

لطفا رزرو بار را در روزهای  قبل از جا ب جایی انجام دهید و در صورت امکان  در روزهای وسط هفته جابه جا بار شوید. کانتینر کامیونهای مخصوص حمل اثاثیه منزلی که در خدمت شماست به ابعاد ۵ متر طول و ۲٫۲ متر عرض و ۲٫۴ متر ارتفاع می‌باشند. سرویس کامیون برای یک سرویس حداکثر ۳  ساعت و وانت برای یک سرویس حداکثر ۲ ساعت می‌باشد.

تعداد کارگران همواره به صورت ۱ نفر بارچین به همراه ۲ یا ۳ نفر باربر در کل ۳ یا ۴ نفر متناسب با نیاز شما حساب می‌شود. یخچال ساید بای ساید یا یخچالهای ۲ درب بالای ۲۰ فوت، شیشه میز نهار خوری ۸ نفره به بالا، تردمیل و دستگاههای  ورزشی، گاو صندوق، بوفه های بزرگ، پیانو و میزهای کنفرانسی اداری طبق تعرفه متناسب با طبقات شما جداگانه حساب می‌شود. در هنگام جاب جایی به این نکته توجه بفرمایید که کامیون و یا وانت در خواستی شما در محل بارگیری و یا تخلیه امکان توقف و پارک در کنار ساختمان را داشته باشد در صورتی فاصله آن بیشتر از ۱۰ متر باشد حتما به شرکت اطلاع دهید زیرا مشمول هزینه میباشد.

۵ نکته قبل از بسته بندی لوازم منزل

در این مقاله چند نکته کاربردی و مهم که قبل از شروع پروسه بسنه بندی لوازم منزل لازم هست که انجام دهید را بیان می‌کنیم، تا انتها با باربری ما همراه باشید.

  1. ظروفی را که برای بسته بندی در نظر گرفته اید، دقت کنید که کاملا تمیز ، خشک و بدون هرگونه بوی نامطبوعی باشند.
  2. ظروف در سلامت کامل و بدون هیچگونه شکستگی یا سوراخی باشند.
  3. تهیه روزنامه و کاغذ باطله و پارچه های مناسب برای بسته بندی
  4. در صورتی که کارتن یا جعبه برای  بسته بندی لوازم خود خریداری نموده اید ، توجه داشته باشید که کارتن ها هم مانند سایر ظروف بسته بندی مفاوم و بدون هیچگونه آسیب یا پارگی هستند.
  5. ابزاری را که برای بسته بندی تهیه میکنید : اعم از نوار چسب ، پلاستیک حباب دار ضربه گیر و طناب ، توجه داشته باشید که کیفیت ابزار های اسباب کشی نیز به خوبی کارتن ها و ظروف باشد.

رعایت همین چند نکته و تیک زدن چک لیست در مراحل قبل اسباب کشی شما ، باعث میشود که روند بسته بندی لوازم و اثاثیه با کمترین میزان تداخل پیش برود.

نکته : به خاطر داشته باشید که درصد زیادی از حوادث و خسارت هایی که در اسباب کشی رخ میدهد ، به علت بسته بندی غیر اصولی و نا امن میباشد. پس اگر اطلاعات کافی از نحوه صحیح بسته بندی ندارید، حتما از مشاورین بسته بندی کمک بگیرید و اگر وقت کافی برای بسته بندی لوازم منزل خود ندارید از خدمات بسته بندی شرکت ها میتوانید استفاده کنید. برای مثال باربری جابه جا بار از جملع معدود باربری های در تهران است که علاوه بر حمل بار ، خدمات بسته بندی را نیز برای مشتریان و همشهریان تهرانی ارائه میدهد. برای رزرو و کسب اطلاعات بیشتر با شماره ۱۷۷۷ تماس بگیرید.

قبل از بسته بندی اثاثیه و بار خود با لوازم بسته بندی ، حتما به رعابت نکات ایمنی بسته بندی و نحوه صحیح و اصولی بسته بندی کردن توجه داشته باشید ، در زیر برای شما عکسی از بسته بندی بدون پوشش مناسب و غیر اصولی را آورده ایم :

ایده دیگری که هنگام بسته بندی باید به آن توجه داشته باشید ، این هست که اثاثیه و کالای شما بیمه داشته باشند ، بدون داشتن بیمه هرگونه جابه جایی و حمل اثاثیه ، مخصوصا وسایل بزرگ و گران قیمتی مانند یخچال و تلویزیون ، با خطر و ریسک آیب و ضرر بالایی روبه رو میشود. پس در صورتی که کالای منزل شما بیمه نیست حتما برای جابه جایی و بسته بندی از خدمات شرکت باربری در تهران استفاده کنید ، آن هم نه هر شرکت باربری ، بلکه شرکت باربری را انتخاب کنید که ارائه دهنده خدمات بیمه کالا باشد.

جابه جایی استرس زا :

برنامه نداشتن در اسباب کشی و بسته بندی ، انرژی های ذهنی و فیزیکی زیادی را از شما میگیرد. پس با بسته بندی نامناسب و غیر ایمن و بارگزاری غیراصولی لوازم در ماشین اسباب کشی ، شرایط را استرس زا تر نکنید. شما میتوانید با استخدا شرکت باربری و حمل  نقل برای جابه جایی و اسبا کشی خود از به روز ترین و ایمن ترین روش ها برای اسباب کشی و بسته بندی لوازم خود استفاده کنید.

بسته بندی با لوازم رختشویی :

ریل ها و میله های رختشویی می تواند به حمل برخی از بار های شما کمک کند، برای جابه جایی و حمل لوازمی مثل لباس ها میتوانید از ریل های رخت شویی خود استفاده کنید و از این طریق بدون اینکه هیچگونه چروکی بوجود بیاید ، لباس ها به منزل جدید خود حمل کنید همچنین رخت شویی در ماشین اسباب کشی و کامیون نیز به راحتی جا میگیرد.

ملافه و روزنامه و پارچه :

برای بسته بندی ایمن و جلو گیری از شکتن ظروف شکستنی و وسایل گران قیمت خود ، حتما از ملافه و پارچه در بسته بندی و کارتن های خود استفاده کنید، به این صورت که بعد از چیدن وسیله ها در کارتن کلیه فضای خالی باقی مانده را با پارچه و ملافه و یا حتی روزنامه و کاغذ باطله بپوشانید.

بهتر است از پارچه ها و پتو های خودتان برای بسته بندی و محافظت  مبلمان استفاده نکنید! چون من این کار را کرده ام و پارچه های پاره و کثیف و لک دار تحویل گرفته ام. از شرکت باربری بخواهید از پارچه های مخصوص این کار برای بارتان استفاده کند.

همه قطعات جدا شدنی و قابل باز شدن را قبل از بسته بندی باز و جدا کنید. اینطوری جابجایی خیلی راحت تر و ایمن تر می شود. میز بدون کشو هایش خیلی سبکتر است و کشو هم بدون محتویاتش. البته می توانید کشو ها را خالی نکنید اما باید روی لوازم داخل کشو را با پارچه پر کنید و بعد چسب پیچ کنید. کشو ها هم باید تمیز و مرتب با چسب روی هم محکم شوند که وسط راه با رد شدن از یک دست انداز یکهو همه چیز کف کامیون پخش نشود.

جعبه ها و کارتن ها را تا حد ممکن سبک نگه دارید. برای اطمینان از ایمنی و سلامتی خودتان و عزیزانتان و کارگران محترم، وزن جعبه ها نباید بیش از حد زیاد باشد. وزن هر جعبه یا کارتن باید حد اکثر ۱۸ تا ۲۲ کیلوگرم باشد. اما اگر به ناچار وزن جعبه ای بیشتر از این مقدار بود، حتما روی آن برچسب هشدار دهنده بزنید که خدای نکرده کسی با برداشتن آن به خودش آسیب نزند.

شرکت های  حمل و نقل :

 مشاوره باربری ما به شما این هست که ، شرکت های حمل و نقل را برای اسباب کشی خود استخدام کنید ، قطعا آنها با تجربه تر هستند و با داشتن نیروی کار متخصص در خدمات بسته بندی و حمل بار ایمن برای شما حمل و نقل و اسباب کشی خوبی را رقم میزنند. به علاوه خود شرکت خدمات باربری ، ماشین هم برای اسباب کشی دارد و دیگری نیازی نیست شما به دنبال اجاره وانت بار و کامیون باشید. همچنین برای بسته بندی و انواع دکوراسیون لوازم شکستنی ظروف کریستال و وسایل آشپزخانه به سبک و شیوه جدید و کاملا اروپایی در هنگام بسته بندی از لوازم حفاظی مانند نایلون های حبابدار استفاده میکند خدمات بسته بندی یک شرکت باربری ،  کالا و وسایل شما را در هنگام عقد قرار داد بیمه میکند و در صورت هر گونه خسارات و شکستگی هزینه کامل آن را به مشتری پرداخت می کند کنترلی دقیق بر کار کارگران توسط رهبر گروه استفاده از ماشین های استاندار خاور موکت کاری شده ترانزیت مسقف وانت بار و نیسان بار همراه با تیم تخصصی و مشاوره رایگان به خانواده های عزیز از لحاظ روحی و آمادگی کامل بدون هیچگونه دغدغه فکری و جسمی آماده خدمت به صورت شبانه روزی می باشد.

pacaging

ابزار بسته بندی اثاثیه :

وسایل و ابزار هایی که برای بسته بندی لوازم در اسباب کشی معمولا استفاده میشوند شامل :

  • سنجاق و بسته بندی پلاستیک
  • کارتن مقوایی در ابعاد مختلف
  • چسب و برچسب بسته بندی
  • پتو مسافرتی
  • جعبه های چوبی
  • طناب

نحوه بسته بندی وسایل و لوازم اداری جهت حمل بار ایمن و جابه جایی

از آنجاییکه در اداره ها پرونده های مختلف و مهمی نگه داری میشود، شاید جابجایی نیز سخت تر باشد. برای جابجایی وسایل اداره جات، ابتدا جعبه های مقوایی را در اندازه های مختلف جمع آوری میکنیم. سپس هر جبعه را به پرونده ها و وسیله های مختلفی اختصاص می دهیم. به صورتیکه بی نظمی پیش نیاید و یا پرونده ها با برگه های دیگر جابجا نشوند. بعد از اینکه پرونده ها و مدارک و برگه های ویژه را در جعبه های جداگانه چیدیم، در آخر در جعبه را بسته و روی آن مشخصات محتویات داخل جعبه را یادداشت میکنیم و سپس جعبه را با چسب، دور پیچی میکنیم.

حتما همه شکستنی ها مثل بشقاب چینی، آینه، قاب عکس و این جور چیز ها را لای چند لایه پلاستیک حبابدار بپیچید و آن ها را به درستی روی لبه هایشان بسته بندی کنید و در جعبه بگذارید. من اکیدا پلاستیک حبابدار را توصیه می کنم! چون هم ارزان است و هم امتحانش را پس داده و مانع این می شود که ظرف ها داخل کارتن به هم بخورد و بشکند. من قبلا از روزنامه لابلای ظرف ها استفاده می کردم اما چندین بار ظرف شکسته تحویل گرفتم.

packaging

شکستنی ها را چند تا چند تا با چسب و پلاستیک حبابی بپیچید. چیز های هم شکل  مثل باتون کوهنوردی یا اسکی، دسته جارو و تی و پایه آباژور را می توانید با هم در یک جعبه بسته بندی کنید. در بسته بندی مبلمان، حواستان باشد همه لوازم یک تکه مبلمان را همراه آن بپیچید. پیچ ها، پایه ها و بست های هر قطعه مبلمان را داخل یک کیسه پلاستیک یا زیپ کیپ بگذارید و به آن بچسبانید و همراه خودش بسته بندی کنید.

برای بسته بندی کامپیوترها نیز، ابتدا قسمت های قابل جدا شدن را جدا کرده، پیچ و مهره ها را در یک نایلون جدا میگذاریم. سپس دور صفحات مانیتور و کیس را با روزنامه پوشانده و آنها را در جعبه قرار می دهیم. برای بسته بندی ظروف شیشه ای از فوم های محافظ مخصوص و لایه های حباب دار استفاده می شود، که با آن می توان سطح درونی و بیرونی ظرف را بصورت کامل پوشش داد.

نکته : اگر می خواهید یک میز را بسته بندی کنید، اول پایه هایش را باز کنید. بعد پایه ها را با هم ببندید و زیر رویه میز بچسبانید. اینطوری پایه ها موقع جابجایی زخمی نمی شود و آسیب نمی بیند.

نکته : حتما مبلمان و لوازم چوبی مثل میز عسلی و پا تختی و  آینه را با یک لایه محافظ مثل پارچه یا پلاستیک حباب دار بپوشانید تا در حین اسباب کشی آسیبی نبیند.‌

 جابه جا بار در کنار شما سعی در جلب رضایت و ایجاد آرامش برای شما میباشد.
در این مسیر اگر پیشنهاد و انتقادی دارید در بهبود اهدافمان ما را یاری کنید.
 تلفن:  ۱۷۷۷

شماره باربری

 با تشکر

12 پاسخ

  1. میشه خودمون بسته بندی تو منزل انجام بدیم؟؟

    مثل بسته بندی چسب برق و از اینجور چیزا که بسته بندی ایمنی هم باشه ؟

    1. سلام دوست عزیز
      بله با رعایت نکات اصولی برای بسته بندی تو خونه هم به خوبی میتونید لوازم رو بسته بندی کنید.
      بسته بندی لوازم منزل به روشی ساده

  2. سلام و درود بسیار لذت بردم از راهنمای جامع جمع کردن وسایل منزل برای اسباب کشی

    خدا قوت

    1. سلام دوست من
      خواهش میکنم وظیفه است
      خوش حالیم که از مقاله بسته بندی اثاثیه ما خوشتون اومده و براتون کاربردی بوده است

  3. باسلام خدمت مسئولین محترم جابه جا بار. شما بسته بندی اثاثیه منزل را به صورت کامل انجام میدهید؟ من میخوام بجز
    وسایل چینی که خودم بسته بندی کرده ام مابقی وسایلم رو بسته بندیشو یک باربری انجام بده؟ و اینکه تو این ایام قرنطینه
    انجام میدید یا نه. چون من الان این یک هفته وقتم ازاده؟

    1. سلام. بله. یکی از خدمات باربری جابه جا بار بسته بندی اثاثیه منزل و اداری می‎باشد. مشکلی نداره تماس بگیرید براتون نیروی متخصص بسته بندی ارسال می‎کنیم.

  4. ممنون از شما بخاطر کادر و نیروی خوبی که بابت بسته بنید اثاثیه برام فرستادین. من مشرقی هستم. ببخشید حسابی اذیتون
    کردم اومدم ازتون تشکر کنم و خدا قوت بهتون بگم.

    1. سلام خانم مشرقی. اختیار دارین کارگران متخصص در بسته بندی اثاثیه منزل جابه جا بار همگی مجرب هستند. خدا رو شکر که راضی بودید.

  5. سلام خسته نباشید برای بسته بندی اثاثیه شما همه نوع اسبا رو میتونید بسته بندی کنید؟ و زمان ای که طول میکشه چقدر
    هست؟

    1. با سلام خدمت شما بله همه نوع بسته بندی را انجام میدهیم. زمان طول کشیدن بسته بندی اثاثیه منزل به دو عامل بستگی دارد:
      1) مقدار وسایل منزل، 2)کارگر متخصص و ماهر. در باربری جابه جابار از کارگران متخصص و ماهر، استفاده می‎شود. استفاده از کارگران مجرب باعث افزایش عملکرد و کاهش زمان بسته بندی می شود.

    1. سلام دوست بزرگوار- همانطور که میدانید یکی از خدمات تیم جابه جا بار بسته بندی اثاثیه منزل می باشد.
      خدمات بسته بندی تیم جابه جا بار شامل موارد زیر می‎شود:
      بسته بندی لوستر
      بسته بندی فرش
      بسته بندی مبلمان
      بسته بندی بوفه و لوازم شکستنی و شیشه ای
      بسته بندی تخت خواب
      بسته بندیتلوزیون های LCD و LED
      بسته بندی لباس ها با استفاده از کارتن های رگال دار
      بسته بندی رخت خواب ها
      بسته بندی یخچال
      بسته بندی لوازم حساس همچون آرایشی
      بسته بندی ویژه کتاب
      بسته بندی ظروف آشپزخانه
      بسته بندی لوازم برقی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *